İhracatın katma değerli hale gelmesinin ilk koşullarından biri olan markalaşmaya ilgi her geçen gün artıyor. Pandemi dönemiyle birlikte marka başvuru sayılarında da artış başladı. Ülkelerin, şehirlerin, şirketlerin ve hatta bireylerin dahi markalaşmaya ihtiyaç duyduğu günümüzde, markalaşan firmalar ürünlerini daha yüksek fiyata satışa koyarlarken, aynı zamanda sadık müşteri kazanabilme fırsatı da yakalayabiliyorlar. Yaklaşık 20 yıldır, marka tescili, patent tescili, faydalı model ve tasarım konusunda danışmanlık hizmeti veren Dış Patent, her ay marka başvurusunda bulunan illeri ve sektörleri mercek altına alıyor. Markalaşmaya dair mart ayı raporlarını yorumlayan Dış Patent Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Karaca, şunları söyledi:
“Pandemi döneminde marka ve patent sektörü pozitif ayrıştı ve marka başvurularında geçtiğimiz yıllara göre yüzde 20’lik bir artış gözlemledik. Mart ayına baktığımız zaman 75 ilden 3 bin 959 adet marka tescil başvurusu yapıldı. En çok başvuru yapan 5 il ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Konya oldu. Pazarlama, reklam, satış sektörü başı çekerken, bu sektörü eğitim, öğretim ve eğlence hizmetleri izledi. Tekstil, ayakkabı, lokanta, bar, otel, kafe, bilgisayar ve yan ürünleri ile gözlük sektörlerinde de marka başvuru sayısı öne çıkıyor.”